ساخت موتور پالس جت سوپاپ دار

1-این هفته قطعات خام برای ورودی هوا و در پوش ورودی رو داخل کارگاه بریدم جنسشون هم فولادی هست این هم چندتا عکس:

 

2-ساخت بدنه موتور: برای بدنه موتور از ورق با ضخامت  0.60میلیمتر استفاده کردم بعد به فرم مورد نظر خم کاری کردم و باید این سه قطعه به هم جوش بخوره که از جوش برنج استفاده میکنم

وقتی به هم جوش داده بشن میشن این شکلی که بدنه موتور رو تشکیل میدن:

شکل مخروطی داخل ورودی هوا رو تراشتم اول داخل قطعه رو یه سوراخ با قطر 24 میلیمتر زدم بعد با زاویه داخلش رو تراش دادم

اینم عکسش:

قطعه بالا ورودی هوای موتور هست وقتی کامل بشه این شکلی میشه:

قطعه رابط بین ورودی هوا و بدنه موتور رو هم سوراخ کردم:

این قطعه هم باید مثل عکس زیر بشه:

قطعات خام برای بشت بند سوپاپ و سوخت پاش رو هم بریدم جنسشون فولادی هست:

 

 

این قطعات هم باید اینطوری بشن که شکل سمت راست سوخت پاش هست و اون یکی هم پشت بند سوپاپ:

ورودی هوا رو تموم کردم :

قطعه رابط بین ورودی هوا و بدنه موتور هم این شکلی شده اما هنوز کار داره:

قطعه رابط رو تموم کردم:

این شکلی شد

شکل سوخت پاش رو عوض کردم قبلی خوب بود ولی کاربردی نداشت سوخت پاش رو به شکل یه مخروط تراشتم بعد تهش رو یه سوراخ زدم و قلاویزش کردم که یه پیچ 6 داخلش بسته میشه و لوله سوخت رو قرار میدم روبه روش برای اینکه سوخت ورودی در همه جهات پخش بشه که بهتر هست این هم عکسش:

 

ساخت سر سیلندر یا نشیمنگاه سوپاپ:

برای سر سیلندر از ورق با ضخامت 2 میلیمتر استفاده کردم. قطعه خام رو بریدم که باید این شکلی بشه:

این هم چندتا عکس کلی از موتور وقتی که تموم بشه:

پشت بند سوپاپ رو هم تراشتم:

عکسش:

سوراخهای نشیمنگاه سوپاپ رو هم زدم:

توی بدنه موتور یه تغییراتی دادم 12 تا پره به اطراف محفظه احتراق اضافه کردم تا خنک کاریش بهتر بشه بدنه موتور رو هم جوش دادم:

این شکلی شده:

خب قطعاتی رو که احتیاج به تراشکاری داشت تموم کردم فقط نشیمنگاه سوپاپ و سوپاپ مونده که باید درستشون کنم!

 نشیمنگاه سوپاپ رو هم تموم کردم:

 

برای ساخت سوپاپ از ورق فولاد فنری با ضخامت 0.12 میلیمتر استفاده کردم

اینم ورقش :

خب دیگه ساخت موتور تموم شد تمام قطعات رو میتونید توی عکس زیر ببینید البته سوپاپ که داخل عکس زیر هست یه شابلون هست هر وقت سوپاپ اصلی رو ساختم  عکسشو میذارم:

 

     

 


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت15:41---12 شهريور 1394
سلام. این وبلاگ فعاله ؟
پاسخ:درود فعااااااااااااااااال


مهدي
ساعت10:52---1 مرداد 1394

سلام وقتت بخير خسته نباشي ميخواستم يه صحبتي باهاتون داشته باشم اين شمارمه 0936323****


پاسخ:درود ! کاری دارید همینجا بگید یا بیاید یاهو limoonat3@yahoo.com


امیر
ساعت17:49---12 فروردين 1394
عالی هست
فقط چند کیلو روبه عقب فشار میاره؟
یعنی مقدار نیروش چقدره؟(نهایتش؟)


امیر
ساعت17:47---12 فروردين 1394
عالی هست
فقط چند کیلو روبه عقب فشار میاره؟
یعنی مقدار نیروش چقدره؟(نهایتش؟)
پاسخ:درود ! انداز نگرفتم


علی
ساعت19:07---22 بهمن 1393
سلام ایا میشه سوخت رو مستقیم وارد محفظه احتراق کرد اگه نمیشه توضیح بدین.
پاسخ:درود ! امتحان نکردم اما شدنیه !


علی
ساعت0:06---21 بهمن 1393
خسته نباشی مخواستم نحوه سوخت رسانی و استارت اولیه رو برام یکم توضیح بدی؟!
پاسخ:دورود ! سوخت رسانی پالس دریچه دار مثل کاربراتور هست دهانه ورودی موتور نقش ونتوری رو داره که در تنگترین مقطعش فشار هوا کم میشه و عمل مکش سوخت رو انجام میده داخل پالس دریچه دار بیشتر از بنزین به عنوان سوخت استفاده میکنن - برای استارت هم باید اول سرعت هوای ورودی به موتور رو افزایش داد که میتونید با یه کمپرسور هوا این کار رو انجام بدید بعد سوخت هم به نسبت سرعت هوای ورودی به موتور مکش میشه و با یه جرقه داخل موتور میتونید روشنش کنید البه فشار داخل محفظه احتراق باید به مناسبی برسه که موتور روشن بشه و بتونه سیکلش رو کامل کنه .


سيمين
ساعت19:15---17 دی 1393
خخوب بوددددددددددددددددددد

پاسخ:سپاس


پرویز
ساعت19:46---30 تير 1393
سلام خسته نباشی آیا تستش کردی و اینکه با چه سوختی
پاسخ:سلام و درود! اره چندتا تست انجام دادم با گاز ولی به خودکفایی نمیرسه ! میخوام با بنزین تست کنم ببینم چه نتیجه ای داره!


مرتضی
ساعت16:38---6 دی 1392
کارت درسته .خسته نباشی

فقط اگه میشه نقشه با ابعاد و اندازه هاشم روسایت بزار.دمتگرم
پاسخ:درود! سپاس از شما واسه نقشه ها یه سر بیاین یاهو ! limoonat3@yahoo.com

محمد مهدی
ساعت23:12---13 آبان 1392
سلام میلاد جان ایشالله با هم میسازیمش به افتخار ساخته شدن و جواب دادن پالس جت بزنید دست قشنگه رو!!!!!!!!
پاسخ:سلام ! حرکتش رو میکنیم برکتش رو هم خودش میده!


رضا
ساعت12:33---13 آبان 1392
آفرین، خسته نباشی.

یه پیشنهادی داشتم؛ عکسایی که رو صفحه اول وبلاگت میذاری رو کوچیک کن. بعد توی ادامه مطلب اندازه بزرگترش رو بذار. اینجوری وبلاگت زودتر بارگذاری میشه.
پاسخ:سلام! ممنون از پیشنهادت سعی میکنم درستش کنم!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: پنج شنبه 9 آبان 1392برچسب:ساخت-موتور-پالس-جت-سوپاپ دار,
ارسال توسط میلاد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 283
بازدید کل : 71916
تعداد مطالب : 34
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1


<-BlogAndPageTitle->

ثبت نام نویسنده






نام (حروف انگلیسی) :

ایمیل:

 آدرس سایت :

نام کاربری (حروف انگلیسی) :

رمز عبور(حروف کوچک انگلیسی یا اعداد):

نحوه ي آشنايي شما با ما :

عنوان پیغام:

پیغام (اگر پیغامی برای مدیریت دارید، همینجا برای ما پیغام خود را عنوان کنید) :